AKTUALNOŚCI - Archiwum wrzesień 2010

NASI REPREZENTANCI: LICEALISTA 2010

Naszą szkołę w konkursie WROCŁAWSKI LICEALISTA 2010 
          
będą reprezentować następujący uczniowie:

1.Aleksandra Dołęga kl. II b 
          
2.Samuel Bałdysz kl. II b
3.Rafał Łabik kl. III b


Eliminacje odbędą się w sobotę 2 paździerinka 2010 r.
o godz. 1130,na Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii UWr,
przy ul. Więziennej 8-12, bud. C.

Reprezentantom życzymy jak najwyższych osiągnięć !
 

2010-09-30 23:07:04

KONKURS SZKOLNY: FOTOGRAFIA OTWORKOWA

 
prof. Anna Bukiewicz-Szul

zaprasza uczniów wszystkich klas do udziału w
„Szkolnym Konkursie na fotografię wykonaną metodą otworkową”

W dobie zaawansowanej fotografii cyfrowej warto zainteresować się pradawną metodą wykonywania rysunków lub zdjęć – fotografią otworkową. Metoda ta jest nieco prymitywna, ale jakże ciekawa i cenna w zrozumieniu praw rządzących optyką i fotografią. Ogromną zabawą będzie budowa aparatu otworkowego, a jeszcze większą wykonywanie zdjęć, wyszukiwanie niepowtarzalnych kadrów, podziwianie efektów.  Nie obejdzie się bez metody prób i błędów, nie zniechęcajcie się jednak – udane zdjęcie to wielka satysfakcja. Dodatkową determinacją niech będzie nagroda ufundowana przez Księdza Dyrektora.

Prace należy składać do 17 grudnia 2010 r. u prof. Anny Bukiewicz – Szul.
Wszystkie prace będzie można podziwiać na wystawie szkolnej.
Konsultacje techniczne możliwe u prof. A. Bukiewicz.

2010-09-30 22:57:47

KÓŁKO: KULUTRA KRAJÓW NIEMIECKOJĘZYCZNYCH


Prof. Anna Mickiewicz

zaprasza wszystkich pragnących pogłębić swoją wiedzę na temat
Niemiec, Austrii i Szwajcarii, na
kółko:„Kultura krajów niemieckojęzycznych”,
 które odbywać się będzie w
poniedziałki w godz. 15:20-16:05, w sali nr 2.

Zajęcia adresowane są do wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty, a w szczególności do tych, którzy przygotowują się do matury z j. niemieckiego lub do konkursów z wiedzy o krajach niemieckojęzycznych, oraz do tych, którzy myślą o studiach humanistycznych.

Jedynym warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest choćby podstawowa znajomość j. niemieckiego.

W programie między innymi:
- realia krajów niemieckojęzycznych
- najciekawsze postacie historii krajów niemieckojęzycznych
- najważniejsze zjawiska kulturowe
- spojrzenie na przeszłość i rozliczanie się z nią
- kultura niemieckiego Breslau

W ramach zajęć będziemy oglądać filmy, czytać fragmenty książek, słuchać muzyki, a także wybierzemy się na spacer. Przede wszystkim jednak będziemy się uczyć sztuki dyskusji.
 
Pierwsze zajęcia już 4 października !



2010-09-30 22:44:38

CATERING OBIADY JUŻ OD 1 PAŹDZIERNIKA

Zapraszamy do korzystania 
    
z propozycji catering obiadów.
Koszt jednej porcji wyniesie 9 zł
(drugie danie + kompot)
lub 12 zł(drugie danie + zupa.
Koszt za miesiąc
październik - 162 zł(18 dni x 9 zł).
Wpłat należy dokonać do końca tygodnia
bezpośrednio u prof. A. Ciesielskiej
lub w sekretariacie.
Konsumpcja odbywać się będzie na długiej przerwie
w kawiarence szkolnej.
   

2010-09-29 22:42:18

WYMIANA DO NORYMBERGI: 6-13 października

 
Wymiana ze szkołą Geschwister-Scholl-Gymnasium
w Röthenbach koło Norymbergi
6-13 października 2010 r.

1.  Wyjazd : 6 października (środa), godz. 1145 spod szkoły busem z Księdzem Dyrektorem. Planowany przyjazd do Röthenbach : około godz. 190
      w tym dniu do godziny wyjazdu uczestniczymy w lekcjach,
      istenieje możliwość przechowania walizek w szkole
2.  Wyjazd : 6 października (środa), pociągiem o godz. 1305 z Dworca Głównego Wrocławia. Przesiadka w Dreźnie 1630 – 1653. Planowany przyjazd przyjazd do Norymbergi 2120
3.   Program wymiany :
Środa : przyjazd, zakwaterowanie w rodzinach
Czwartek : powitanie w szkole przez dyrektora, zapoznanie ze szkołą, po południu – zwiedzanie Norymbergi, wieczorem – czas wolny dla uczniów
Piątek : wizyta w Doku-Zentrum, zwiedzanie zamku cesarskiego i domu Dürera w Norymberdze
Sobota : czas wolny w rodzinach
Niedziela : czas wolny w rodzinach
Poniedziałek : wycieczka do Bambergu
Wtorek : piesza wycieczka w okolice Norymbergi, po południu – spotkanie pożegnalne
Środa : pożegnanie w szkole z partnerami, odjazd ok. godz. 1000 ze szkoły.
4.  Planowany powrót do Wrocławia : środa, godz. 2102 na Dworzec Główny PKP (wyjazd z Norymbergi 1242, przesiadka w Dreźnie 1712 – 1731)
5.  Należy wziąć ze sobą:
·        Paszport / dowód osobisty (koniecznie!) i legitymację szkolną
·        Ciepłe ubranie
·        Drobny upominek dla partnera / dla jego rodziców
·        Drobne kieszonkowe (wszelkie wejścia do muzeów opłaca strona niemiecka)
·        Telefon komórkowy
·        Dobry humor i chęć mówienia po niemiecku
6.  Dobrze byłoby na czas wyjazdu mieć uaktywniony roaming w telefonie komórkowym, gdyby potrzebny był kontakt z nauczycielami polskimi (np. w razie pogubienia się w mieście)
7.  Organizacja i opieka nad grupą prof. A. Ciesielska i prof. P.Siciński

2010-09-29 22:08:27

W SOBOTĘ DO SZKOŁY – 2 października

W związku z zaplanowanym dniem wolnym - 15 października, piątek -
w sobotę 2 października br. odbędą się zgodne z planemzajęcia dydaktyczne. Obecność w tym dniu jest obowiązkowa !
                                              
                                               ks. Jerzy Babiak
                                               dyrektor szkoły

2010-09-29 18:42:29

RODZICE: 1 KONSULTACJE – 5 października

We wtorek 5 października br. rodziców zapraszamy na pierwsze konsultacje.  W programie:
         1800 – spotkanie z wychowawcą
         1830–  1930 - konsultacje u poszczególnych nauczycieli
 
                                      ks. Jerzy Babiak
                                              dyrektor szkoły

2010-09-29 18:38:32

WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO

W Szkolnym Konkursie Fotograficznym WAKACJE 2010 jury wyłoniło najlepszych. Zwycięzcy otrzymali specjalne dyplomy oraz nagrody.    Za  I miejsce – roczną prenumeratę miesięcznika Fotografia, za II miejsce – książkę Fotografia Cyfrowa, za III miejsce – gazetę Fotografia i Aparaty Cyfrowe.  Gratulujemy życząc dalszych sukcesów !

I miejsce – Katarzyna Giełda kl. III b „Taniec na wodzie”
 
II miejsce - Aleksandra Dołęga kl. II a „Toruń wieczorową porą”
 
III miejsce – Justyna Paulina kl. I a  „Koraliki”
 

2010-09-29 18:35:07

WOLONTARIAT MISYJNY START – 29 września

 

Pierwsze spotkanie Szkolnego Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego
w rokosz szkolnym 2010/2011 odbędzie się w środę o godz. 1600 w sali nr 2.
Wszystkich chętnych zaprasza ks. Jerzy Babiak, opiekun koła.
W tym roku szkolnym planowana jest realizacja projektu MONGOLIA 2011.  

 

  


2010-09-26 23:12:12

KONKURS EKOLOGICZNY - PARKI NARODOWE POLSKI

Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie ekologicznym: PARKI NARODOWE POLSKI. Konkurs odbędzie się 21 października o godzinie 8.00 (czwartek) w sali nr 1. Konkurs będzie sprawdzał podstawowe wiadomości o parkach narodowych Polski  np. loga parków, położenie na mapie Polski, fauna i flora, ciekawe miejsca. Konkurs zostanie opracowany w oparciu o strony:

http://parkinarodowe.freehost.pl/

http://www.parki-narodowe.pl/

http://www.lop.org.pl/?pageid=106⟨=pl

http://www.parkinarodowe.edu.pl/intro.html

 

Czekam na zgłoszenia do 19 pażdziernika br.

prof. Magdalena Szewczyk


2010-09-25 20:40:12

I OGÓLNOPOLSKI KONKURS FOTOGRAFICZNO - FILMOWY

     Ten rok został ogłoszony przez Organizację Narodów Zjednoczonych Międzynarodowym Rokiem Różnorodności Biologicznej. Z tej okazji chcielibyśmy w nowym roku szkolnym 2010/2011 zainteresować młode pokolenie Polaków otaczającą przyrodą i jej zmianami wynikającymi z ekspansji człowieka.
Z tej okazji Fundacja Banku Ochrony Środowiska ogłasza I Ogólnopolski Konkurs Fotograficzno-Filmowy zatytułowany "Przyroda u Twoich drzwi". Prace należy zgłaszać do prof. Magdaleny Szewczyk do 24 listopada.
Prace konkursowe powinny filmowo lub fotograficznie przedstawić dowody na to, że w zmienionym przez człowieka środowisku rośliny i zwierzęta potrafiły stworzyć włąsną niszę ekologiczną.
Do etapu ogólnopolskiego zostanie wytypowana ze szkoły najlepsza praca w kategorii film i druga  w kategorii fotografia. Zwycięzcy ogólnopolscy mogą liczyć na cenne nagrody.

Dodatkowe informacje na stronie: http://przyrodautwoichdrzwi.pl
 
prof. Magdalena Szewczyk

2010-09-25 19:55:09

LICEUM I GIMNAZJUM SALEZJAŃSKIE Z DALAJLAMĄ

Przebywający we Wrocławiu Jego Świętobliwość XIV Dalajlama we czwartek 23 września spotkał się z grupą 250 uczniów wrocławskich szkół. Wśród nich było 125 uczniów Liceum Salezjańskiego oraz grupa 12 uczniów Gimnazjum Salezjańskiego. Spotkanie odbyła się w  Miejskim Teatrze Lalek. Liczny udział młodzieży salezjańskiej stał się możliwy dzięki pomysłowi i życzliwości Prezydenta Miasta Wrocławia Pana Rafała Dutkiewicza.     

 

Spotkanie to było  jednym z wielu punktów dwudniowej wizyty Dalajlamy we Wrocławiu. Głowa Tybetańskiego państwa  przybyła  z racji 30 rocznicy powstania Solidarności.  W pierwszej części spotkania Gość zwrócił się do młodzieży słowami: - Wiek XX, wiek wojny i cierpień, do którego należy moja młodość, na szczęście już minął. Teraz nastał czas dialogu. Większość problemów, które gnębią ludzkość, sami powodujemy, dlatego należy prowadzić dialog, używając nie tylko intelektu, bo to często prowadzi do manipulacji. Autentyczny dialog, zrozumienie potrzeb i racji innych możliwe jest tylko wtedy, gdy traktujecie bliźniego z szacunkiem, jakby był waszym bratem lub siostrą. Podchodźcie do niego otwarcie, troszczcie się o niego - napominał. - Oczywiście musicie rozwijać swoje umysły, ale też pracować nad duchowością, nad tym, by być ludźmi dobrego serca.
W drugiej części młodzież mogła zadawać pytania. Jedno z nich  dotyczyło osoby Jana Pawła II.  W odpowiedzi padły bardzo ciepłe, pełne pochwały słowa wyrażające szczególny szacunek Dalajlamy do Papieża.  Spotkanie trwało 45 minut i zakończyło się podziękowaniem młodzieży Liceum Salezjańskiego. Jego Świątobliwości wręczono linoryt Orła Śląskiego z portalu kościoła p.w. Krzyża Świętego, na którego odwrocie widniała dedykacja: „Niech śląski orzeł prowadzi naród Tybetański ku wolności”.

                                                                                                                                      xjb

 




obejrzyj filmową relację  całego spotkania na  www.popler.tv


2010-09-23 21:58:23

POLECAMY: KONURS POETYCKI HAIKU - 30 września

profesor Ewa Jaroszczuk

zaprasza

Konkurs Poetycki Haiku

Stwórz haiku zainspirowane Twoim ulubionym miastem !

TERMIN:
Konkurs trwa do 30 września 2010 r.

HAIKU:
Co to jest haiku? Haiku wywodzi się z poezji japońskiej. Składa się z 17 sylab
i zawiera 3 wersy (5 sylab – pierwszy wers, 7 sylab – drugi wers,
5 sylab – trzeci wers) odzwierciedlające refleksję nad życiem, czasem
i przemijaniem, często związane z naturą.

JĘZYKI KONKURSOWEGO HAIKU:
Haiku może być stworzone w języku polskim lub w jednym z języków ambasad i instytutów kultury krajów biorących udział w Wierszach w Metrze 2010:
(Rosyjski Ośrodek Nauki i Kultury, Literacki Instytut Islandzki, EUNIC: Instituto Camões, British Council, Rumuński Instytut Kultury, Ambasada Grecji, Instytut Słowacki, Ambasada Królestwa Norwegii, Ambasada Królestwa Szwecji, Duński Instytut Kultury, Ambasada Estonii, Ambasada Chorwacji, Austriackie Forum Kultury, Bułgarski Instytut Kultury, Ambasada Królestwa Niderlandów)

NAGRODY:
Odtwarzacze MP3 i aplikacje telefoniczne World Traveler dla autorów najlepszych haiku. Ponadto najlepsze wiersze zostaną zaprezentowane na wystawie w warszawskim metrze!

REGULAMIN KONKURSU I DALSZE INFORMACJE:

www.wierszewmetrze.eu
haiku należy wysyłać na adres: haiku@wierszewmetrze.eu oraz na stronę facebook.com/burninheads

Przykładowe haiku:

Zmierzch usypia most                                      Na fortach Bema                                Praga w sobotę
Pociągami przez Wisłę                                     Po śladach saneczkarzy                      Dno kamienicy studni
Syrena śpiewa                                                 Wracają kaczki                                    Fryzjer bez ręki

Grzegorz Roch Bajorek, Warszawa                 Anna Chyla, Grudziądz                         Katarzyna Jakóbik, Warszawa


 





2010-09-23 20:38:23

ZA DZIEŃ JĘZYKOWY DO PRAGI - 25 września

W dniu 16 czerwca br. odbył się naszej szkole  Dzień Językowo – Europejski. Zgodnie z regulaminem trwającego wtedy konkursu jury wyłoniło najbardziej kreatywne i zaangażowane osoby. W nagrodę  uczniowie wezmą udział w jednodniowej wycieczce do Pragi.  Wśród nich są:

Paulina Stachowicz
Karolina Okurowska
Samuel Bałdysz
Kamila Zajączkowska
Kamil Szurkowski
Maciej Strzyżewski


Wyjazd spod szkoły w poniedziałek 27 wrześniao godz. 600 spod szkoły.
Powrót około godz. 1830. Koniecznie należy posiadać ważny dowód osobisty bądź paszport ! Opiekunem i organizatorem jest prof. M. Ciupryk.


2010-09-21 21:11:44

AKADEMIA: Kampania Wrześniowa – 23 września

We czwartek 23 września na apelu szkolnym o godz. 745 odbędzie się akademia   z okazji Kampanii Wrześniowej roku 1939. Akademię poprowadzi klasa III a.   W tym dniu przychodzimy obowiązkowo w stroju galowym !

 ks. Jerzy Babiak – dyrektor szkoły


2010-09-20 17:54:34

WYJŚCIE: SPOTKANIE Z DAJLAMĄ XIV – 23 września


W czwartek 23 września uczniowie wszystkich klas wezmą udział w spotkaniu z Jego Świątobliwością XIV Dalajlamą. Wyjście z profesorami do Teatru Lalek po 1 lekcji o godz. 850. Powrót na 6 godzinę lekcyjną. Nasza szkoła została poproszona  o postawienie Gościowi 5 pytań oraz  o podziękowanie za spotkanie. Propozycję pytań można przesyłać na e-mail.

Na spotkanie obowiązkowo przychodzimy w strojach galowych !  

Szkoła nie prowadzi rozdawania wejściówek ! 

W tym dniu 1 i 2 godzina w-f dla chłopców  z klasy I b jest odwołana, a uczniowie przychodzą na apel poranny.

ks. Jerzy Babiak – dyrektor szkoły


2010-09-20 17:38:44

MATURA IS EASY - ZAPRASZA PROF.CIUPRYK

Prof.M.Ciupryk                                                                                                              zapraszam wszystkich chętnych uczniów klas III do uczestniczenia w dodatkowych zajęciach przygotowujących do matury ustnej oraz pisemnej z języka angielskiego, na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Zajęcia odbywają się w soboty od godz. 9.00. Zainteresowanych proszę o indywidualny kontakt ze mną.


2010-09-20 16:52:29

OLIMPIADA GEOGRAFICZNA - 8 pażdziernika

 

Prof. Anna Goliat
zachęca wszystkich uczniów do wzięcia udziału w Olimpiadzie Geograficznej. Pierwszym etapem kwalifikacyjnym jest napisanie pracy na jeden z tematów i złożenie jej do 8 października u profesor. Wszelkie informacje wraz z tematami oraz dokładnymi terminami znajdziecie na stronie www.ogin.edu.pl  . Osoby zainteresowane proszone są o osobisty (poniedziałek lub wtorek) lub mailowy (anna.goliat@slo-wroc.pl) kontakt z prof. Goliat.


2010-09-20 16:43:00

START: KÓŁKO J.WŁOSKIEGO I J.HISZPANŚKIEGO

W ramach zajęć dodatkowych pierwsze zajęcia organizacyjne  z  języka hiszpańskiego odbędą się we czwartek 22 września o godz.1600  w sali nr 1, azajęcia z języka włoskiego we czwartek 23 września o godz. 1600 w sali nr 2. Zapraszamy !

ks. Jerzy Babiak – dyrektor szkoły   


2010-09-20 16:34:44

KLASY I: MATEMATYKA - REAKTYWACJA

 
prof. Emilia Baran

zaprasza uczniów klas I do udziału w projekcie Politechniki Wrocławskiej MATEMATYKA – REAKTYWACJA. Jednocześnie przypominamy, że do środy  22 września należy złożyć w sekretariacie deklarację uczestnictwa z trzema podpisami i osobistym e-mailem.

2010-09-19 19:14:58

zmiany w planie lekcji na piątek 17 września 2010 r.

Z przyczyn technicznych leżących po stronie przewoźnika jutrzejszy wyjazd klas drugich na piegrzymkę do Drezna zostaje odwołany.
Plan lekcji znajduje się w odpowiedniej zakładce na www szkoły.
Za powstałe zamieszanie serdecznie przepraszamy.


2010-09-16 20:51:53

PIELGRZYMKA DO MEKSYKU 1-14 grudnia

PIELGRZYMKA  DO MEKSYKU I GAUDALUPE

1- 14 grudnia 2010 r.              

ZAPRASZA LICEUM SALEZJAŃSKIE PRZY WSPÓŁPRACY Z BIUREM PODRÓŻY HORYZONT

DZIEŃ 1:  Wylot  z  Warszawy  o godz. 06.35.  Przylot  do Amsterdam  o godz. 08.55.  Wylot do Meksyku  o godz. 13.00,  przylot  o godz. 17.50.  Wylot do Cancun o godz. 19.10., przylot o godz. 21.30. Zakwaterowanie , obiadokolacja i  nocleg w  Cancun

DZIEŃ 2: Śniadanie. Pobyt wypoczynkowy w Cancun „all inclusive”. Możliwość udziału w wycieczkach fakultatywnych: Wyspa Cozumel, Wyspa Kobiet, Tulum i xel-ha, Xcartet. Obiad i kolacja i nocleg.

DZIEŃ 3: Śniadanie. Przyjazd do „świętego miasta”-  Izamal i zwiedzanie klasztoru Matki Boskiej Jukatańskiej. Przyjazd do stolicy Nowego Państwa Majów-Chichen Itza: Pałac Jaguara, Obserwatorium, Studnia Ofiarna. Obiadokolacja i nocleg w Cancun/Playa del Carmen.

DZIEŃ 4: Śniadanie. Zwiedzanie Uxmal: Świątyni Wróżbity, Patio Mniszek, Wielka Piramida. Przyjazd do Meridy- kolonialnej perły Jukatanu, stolicy sizalu i koszenili. Obiadokolacja i nocleg.

DZIEŃ 5: Śniadanie. Zwiedzanie zagubionych w tropikalnej dżungli budowli stolicy Starego Państwa Majów- Palenque: Świątynia Inskrypcji, Świątynia Liściastego Krzyża, Obserwatorium, Łaźnie Królowej. Wyjazd na półwysep Jukatan starożytnym szlakiem Majów. Obiadokolacja i nocleg w Uxmal.

DZIEŃ 6: Śniadanie. Przejazd do Palenque. Możliwość kąpieli w malowniczych wodospadach Agua Azul . 
Obiadokolacja i nocleg w Palenque.
 
DZIEŃ 7: Śniadanie. Przyjazd do kulturalnej stolicy stanu Chiapas- San Cristobal de las Casas. Rejs motorową łodzią po rzece
 w dramatycznej scenerii Kanionu Sumidero. Indiańskie wioski San Juan Chamula i Zinacantan.
Obiadokolacja i nocleg w San Cristobal de las Casas.

DZIEŃ 8: Śniadanie. Zwiedzanie prehiszpańskiej stolicy Zapoteków- Monte Alban oraz „miasta zmarłych” Mitla. Odpoczynek na starówce Oaxaca. Największe drzewo świata Arbol de Tule. Przyjazd do Tehuantepec. Obiadokolacja i nocleg.

DZIEŃ 9: Śniadanie. Przejazd do Tenango del Aire- Sanktuarium Miłosierdzia Bożego .Przejazd malowniczą trasą pod wulkanami Pocatepetl i Ixtacihuatl . Przejazd do Puebla – „Watykanu Meksyku” – miasta tętniącego życiem w dzień i w nocy, wiele budowli z okresu kolonialnego, w tym ok. 70 kościołów, słynne wyroby ceramiczne typu Talavera. Powrót do hotelu na obiadokolację i nocleg.

DZIEŃ 10: Śniadanie. Zwiedzanie Placu Trzech Kultur. Udział w uroczystościach Św. Juana Diego w Guadalupe. Zwiedzanie Bazyliki wraz z Muzeum Sakralnym.  Przejazd do Doliny Teotihuacan, zwiedzanie: Piramidy Słońca, Piramidy Księżyca, Drogi Zmarłych. Obiadokolacja i nocleg w Mexico City.

DZIEŃ 11: Śniadanie. Odwiedzenie Bazyliki M.B. Częstochowskiej. Spacer szlakiem „poloników w Meksyku- Pomnik: Jana Pawła II,  Kopernika, Paderewskiego.. Zwiedzanie Mexico City – m.in.: Starówka, Zolcao – największy plac
na świecie, Catedral Metropolitana – największy kościół Ameryki Łacińskiej, Palacio Nacional – siedziba prezydenta, Muzeum Antropologiczne – zbiory eksponatów kultur prekolumbijskich. Spływ łodziami w ogrodach Xochimilco w rytm muzyki mariachi
 i marimba, obiadokolacja. Nocleg w  Mexico City.

DZIEŃ 12: Śniadanie. Odpust  związany z rocznicą objawienia w Bazylice Matki Bożej z Guadalupe. Msza Święta, procesja, tańce, modlitwy. Czas wolny. Uroczysta kolacja w tradycyjnej polskiej restauracji w  Meksyku. Nocleg w Mexico City.

DZIEŃ 13: Śniadanie. Czas wolny. Wylot  z  Mexico City,  o godz. 18.50. Wylot z Meksyku do Amsterdamu.

DZIEN 14: Przylot do Amsterdamu  o  godz. 13.15. Wylot do Warszawy o godz. 14.35. Przylot o godz. 16.35.

koszt:  8900zł

Świadczenia zawarte w cenie:
• Przelot::  Warszawa – Mexico City –Cancun-  Warszawa
• opłaty lotniskowe
• 12 noclegów w Meksyku, w pokojach 2 osobowych
    z łazienkami – hotele  4*
• 12 śniadań i 12 obiadokolacji, stół szwedzki,
• przejazd klimatyzowanym autobusem Meksyku
• ubezpieczenie  NNW i KL
• opieka pilota i przewodnika
• wstępy do zwiedzanych obiektów ok.150 usd
• napiwki  w hotelach i restauracjach

INFORMACJE I ZAPISY:  Sekretariat Liceum Salezjańskiego ul. Młodych Techników 17,
tel. 71 373 45 31,  +48 608 514 156
  



2010-09-11 18:25:42

20 LAT KATECHEZY - NASZA AUDYCJA - 20 września

Czy katecheza szkolna prowadzi do zbawienia ?

– w rocznicę 20 lat wprowadzenia katechezy do szkół

o mocnych i słabych jej stronach  w poniedziałek

20 września od godz. 2100  w Radio Rodzina na 92 fm

będą rozmawiać młodzież Liceum Salezjańskiego

oraz ks. Jerzy Babiak.  Zapraszamy !


2010-09-11 00:18:46

KOŁO RADIOWE – START – 20 września

Ksiądz Dyrektor Jerzy Babiak
zaprasza wszystkich zainteresowanych uczniów
w poniedziałek 20 września na godz. 12.20 do sali nr 2
na pierwsze spotkanie Szkolnego Koła Radiowego.
Celem koła  jest prowadzenie na antenie Radia Rodzina
w I, III, V poniedziałek miesiąca szkolnych audycji w
cyklu Trudne Sprawy.



2010-09-11 00:10:47

POLECAMY: Mail Art Project 2010

Profesor Ewa Jaroszczuk poleca:

Zachęcam do wzięcia udziału w międzynarodowej artystycznej akcji Mail Art Project 2010, której zadaniem jest przełamywanie elitaryzmu sztuki i umożliwienie twórczego działania każdemu człowiekowi odczuwającemu potrzebę artystycznej ekspresji.  Projekt skierowany jest do wszystkich ludzi niezależnie od wieku. Prace wykonane dowolną techniką oraz wysłane na maila: mailusart@zamek.wroclaw.pl zostaną umieszczone na blogu: mailusart.blogspot.com oraz wezmą udział w międzynarodowej wystawie w galerii Centrum Kultury "Zamek" we Wrocławiu (15.10 - 30.11.2010). Najciekawsze zostaną opublikowane w katalogu wystawy. Projekty proszę przesyłać do 10 października 2010.

Chętnych proszę również o nadsyłanie prac na mój e-mail: ewa.jaroszczuk@slo-wroc.pl w ramach projektu zostaną one umieszczone na naszej stronie internetowej.

 


2010-09-09 22:56:01

GRUPA TEATRALNA – START – 9 września

Pani Magdalena Piejko zaprasza w czwartek  9 września na pierwsze spotkanie szkolnej  grupy teatralnej, które odbędzie się o godz. 1600w sali teatralnej.

 

 


2010-09-08 08:44:14

ORGANIZACYJNE ZEBRANIE RODZICÓW - 7 września

Rodziców zapraszamy na zebranie organizacyjne,

które odbędzie się we wtorek 7 września br.

W programie:

1800spotkanie z dyrektorem (sala teatralna)

          tematy: dziennik elektroniczny, kalendarium roku, 

          system oceniania, prezentacja modelu ucznia,

          ubezpieczenia,  strategia sukcesu ucznia,

          sprawy organizacyjne.

1845  - spotkanie z wychowawcami 

                                                   ks. Jerzy Babiak -  dyrektor szkoły
2010-09-05 12:39:13

SZKOLNA WYCIECZKA DLA RODZICÓW -11 września

W sobotę 11 września
serdecznie zapraszam
Rodziców
na wspólną wraz z profesorami
 WYCIECZKĘ W GÓRY.

Tym razem pojedziemy do malowniczej
ciekawej historycznie wsi w Kotlinie Kłodzkiej  Nowa Wieś.
W programie: Eucharystia z konferencją pedagogiczną i grill.
Koszt: 45 zł (małżeństwo 80 zł).
Wyjazd o godz. 730 spod szkoły, powrót: ok. 1800
Zapisy i opłata: w sekretariacie tylko do 9 września !

polecam i jeszcze raz zapraszam
ks. Jerzy Babiak
dyrektor szkoły


WYJAZD RODZICÓW I PROFESORÓW - JESIEŃ 2010r.


2010-09-05 11:37:29

STYPENDIA

53-534 Wrocław, ul. Zielińskiego 38
tel. +48 71 7822627, faks +48 71 7822620
e-mail: biuro@fem.org.pl
http://www.fem.org.pl
Fundacja Edukacji
Międzynarodowej

organizacja pożytku
publicznego
KRS 0000041253
REGON 931910454
NIP 899 22 26 578
KOMUNIKAT PRASOWY 16.08.2010


JUBILEUSZ I NOWA FORMUŁA KONKURSU STYPENDIALNEGO „ZDOLNY ŚLĄSK”

Społecznicy uhonorowani na jubileusz „zDolnego Śląska”

Kapituła Dolnośląskiej Rady Wspierania Uzdolnień w specjalny sposób postanowiła uczcić jubileuszową X edycję Konkursu Stypendialnego „zDolny Śląsk” Fundacji Edukacji Międzynarodowej. W roku szkolnym 2010/2011 po raz pierwszy stypendia przyznawane będą również w nowej kategorii – za działalność społeczną. W ten sposób – jako jedni z pierwszych na Dolnym Śląsku – zainaugurujemy przypadające na rok 2011 obchody Europejskiego Roku Wolontariatu ogłoszone przez Komisję Europejską. Stypendia „zDolny Śląsk”, każde w kwocie od 2000 zł do 3000 zł rocznie, będą ufundowane m.in. z dotacji Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Fundacja Edukacji Międzynarodowej ogłasza rozpoczęcie dziesiątej, jubileuszowej edycji Konkursu Stypendialnego „zDolny Śląsk”. Do 15 września 2010 r. uczniowie i absolwenci szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich mogą przesyłać wnioski o stypendia. Nagradzane będą osiągnięcia naukowe, artystyczne, sportowe i – co jest nowością w programie – działalność społeczna. Poprzez uhonorowanie młodych społeczników organizatorzy Konkursu chcą włączyć się w ogólnopolskie przygotowania do obchodów Europejskiego Roku Wolontariatu 2011. „Uważamy, że promowanie działalności społecznej wśród młodzieży ma zasadnicze znaczenie dla tworzenia dolnośląskiego kapitału społecznego” – podkreśla prezes Fundacji Edukacji Międzynarodowej, Cezary Głuszek – „Dlatego w dotychczasowych edycjach Konkursu ocenialiśmy, obok talentów, również społeczne zaangażowanie młodych Dolnoślązaków. W edycji jubileuszowej stworzyliśmy dla społeczników osobną kategorię stypendialną i tak będzie również w kolejnych latach”. Szczegółowe zasady tegorocznego Konkursu Stypendialnego „zDolny Śląsk” opisane są na stronie internetowej Fundacji Edukacji Międzynarodowej www.zdolnyslask.fem.org.pl w zakładce „konkursy stypendialne”. Tam można też pobrać wzór wniosku. Wnioski należy przesłać wyłącznie drogą pocztową na adres Fundacji: ul. Zielińskiego 38, 53-534 Wrocław do 15 września 2010 (decyduje data stempla pocztowego). Ogłoszenie wyników nastąpi na początku listopada. W wypełnianiu wniosków pomogą „Poławiacze pereł” – sieć lokalnych organizacji pozarządowych współpracujących z Fundacją Edukacji Międzynarodowej w zakresie wspierania uczniów uzdolnionych na Dolnym Śląsku (szczegóły: www.fem.org.pl/polawiacze). 

Historia Konkursu Stypendialnego „zDolny Śląsk”

Konkurs Stypendialny „zDolny Śląsk” organizowany jest od 2002 roku – w ramach Dolnośląskiego Systemu Wspierania Uzdolnień – przez Fundację Edukacji Międzynarodowej, a finansowany dzięki wsparciu Samorządu Województwa Dolnośląskiego i pieniędzy Fundacji zebranych z odpisów 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. W dotychczasowych edycjach konkursu pomoc otrzymało już ponad 650 dolnośląskich uczniów. Na stypendia wydatkowano ponad 800 000 złotych. Od 2007 roku w propagowanie idei Konkursu włączyli się tzw. „Poławiacze pereł” – skupione wokół Fundacji Edukacji Międzynarodowej organizacje społeczne z kilku powiatów Dolnego Śląska. Stypendia pomogły laureatom w kontynuacji nauki, osiąganiu kolejnych sukcesów, stanowiły bodziec do dalszego rozwoju i podbudowały wiarę we własne możliwości. Przykład stypendystów promieniował na otoczenie i przyczyniał się do budowania dolnośląskiego kapitału społecznego.

Informacje dla prasy:
Monika Śliwińska - Długosz, Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju programowego i PR
tel. 71 782 26 27, sliwinska@fem.org.pl


2010-09-04 08:24:31

STYPENDIA SOCJALNE do 15 września

STYPENDIA SOCJALNE
zachęcamy do korzystania

NARODOWY PROGRAM STYPENDIALNY
Stypendium przysługuje uczniowi znajdującemu się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie tj.  351 zł.
Termin składania wniosków do 15 września.

2010-09-04 08:12:46

MATURA 2011 - TEMATY Z JĘZYKA POLSKIEGO

Tematy w formacie PDF do pobrania z konta e-nauczyciel (wicedyrektor)

Zwinger – Porzellansammlung
16.00 – czas wolny
17.00 – wyjazd
21.00 – powrót do Wrocławia  

koszt: 50 zł (wpłaty u skarbników klasowych do 10 września)

PRZYPOMINAMY O KONIECZNOŚCI POSIADANIA
WAŻNEGO PASZPORTU BĄDŹ DOWODU OSOBISTEGO

ks. Jerzy Babiak - dyrektor


2010-09-02 14:50:40

WYCIECZKA DO PARYŻA 9-13 listopada

SZKOLNA WYCIECZKA DO PARYŻA

9 – 13 LISTOPADA 2010 r.

  • spotkanie organizacyjne odbędzię się 5 października o godz. 12.20 w sali nr 2
  • koszt podróży lotniczej: Wrocław – Paryż Beauvais,Paryż Beauvais - Wrocław: 160 zł                              
  • pozostałe koszty: ok. 400 zł  (wpłata do 4 listopada w sekretariacie) + wejścia do muzeów (we własnym zakresie)
  • wyżywienie: wspólne (zabieramy konserwy, dżemy itd.)

program:
9 listopada
– spotkanie na lotnisku we Wrocławiu 1700 (wylot 1900)
10 listopada -   planowane zwiedzanie centrum historycznego Paryża, wyspy La Cite: katedra Notre Dame, pałac Sprawiedliwości, Saint Chapelle, Dzielnica Łacińska - Pantheon, Sorbona,  rejs po Sekwanie
11 listopada 
- planowane zwiedzanie Paryża,  Muzeum Perfum, Opera Garnier, Plac Vandome, spacer po Montmartre: Plac Pigalle, Moulin Rouge, Plac du Tertre, Bazylika Sacre-Coeur
12 listopada
-  Łuk Triumfalny i Pola Elizejskie, Pałac Inwalidów , Plac Concorde , Ogrody Tuileries , zwiedzanie Luwru - najsłynniejszego muzeum świata,  Wieża Eiffla , dzielnica La Defense
13 listopada
– wylot z Paryż Beauvais godz. 2120  (przylot do Wrocławia 2320)

Zapraszamy ! Liczba miejsc ograniczona !

ks. Jerzy Babiak - dyrektor szkoły

INFORMACJE DODATKOWE :

MIEJSCE NOCLEGU:
 
Soeurs Salésiennes
7 passsage de la Providence
75020 PARIS
telefon kontaktowy: +48 608 51 41 56 (tylko w sytuacjach wyjątkowych) 

ZABIERAMY ZE SOBĄ:
  • śpiwór
  • dżem + sucha duża kiełbasa, bądź dwie konserwy i ser żółty  
  • zdjęcie legitymacyjne do karty przewozowej na METRO
  • 50 euro na bilety
  • kubek i łyżeczka
UBEZPIECZENIE SZKOLNE - PZU:
 
  • tylko dla tych co opłacili ubezpieczenie
  • ochroną ubezpieczenia szkolnego objęte są następstwa nieszczęśliwego wypadku zaistniałe na terenie RP oraz poza granicami kraju
  • ochrona trwa 24 h / dobę również w trakcie ferii zimowych oraz wakacji letnich
  • suma ubezpieczenia wynosi 12 000 zł, a koszty leczenia do 30% sumy ubezpieczenia

PLAN PODRÓŻY - WIZZAR:

PODRÓŻ TAM – na lotnisku spotykamy się o godz. 17: 00

Wrocław >> Paryż Beauvais
Wtorek, 09 Lis 10      
Lot W6 573   
odlot  Wrocław godz. 19:00 przylot do Paryż Beauvais godz. 20:50
 
PODRÓŻ Z POWROTEM
Paryż Beauvais  >> Wrocław
Sobota, 13 Lis 10       
Lot W6 574    
odlot  Paryż Beauvais godz. 21:20 przylot do Wrocław godz. 23:20

nr rezerwacji – grupa Y616AC
nr rezerwacji – K.Fed M6G4AG

opłata za bagaż na stronie wizzair.com i telefonicznie  - za lot za sztukę 68 PLN
opłata za bagaż na lotnisku - za lot za sztukę 136 PLN
opłata za bagaż  przy wyjściu do samolotu - za lot za sztukę 272 PLN

Ilości sztuk bagażu rejestrowanego kupione PO 1 kwietnia, bez względu na termin dokonania rezerwacji, podlegają ograniczeniu wagowemu  do 32 kg. Żaden bagaż o wadze powyżej 32 kg nie może zostać przewieziony ze względu na przepisy bezpieczeństwa i BHP.


ARTYKUŁ 14 – BAGAŻ - WIZZAR
 
14.1.3 Pasażer może przewieźć tylko jedną sztukę Bagażu Podręcznego na Pasażera      o wadze nie przekraczającej 10 kilogramów i rozmiarach nie przekraczających  55x20x40 cm.
 
14.1.4  Oprócz Bagażu Podręcznego Pasażer może wnieść na pokład następujące przedmioty:
 
a) płaszcz lub koc;
b) telefon komórkowy;
c) materiały do czytania w czasie lotu;
d) dla dzieci w wieku poniżej 2 lat: żywność, składany wózek dziecięcy albo małe łóżeczko;
e) kule dla osób niepełnosprawnych.

14.3 PRZEDMIOTY WYKLUCZONE Z PRZEWOZU
 
14.3.1 Następujące przedmioty są wykluczone z przewozu (przedmiotów tych nie wolno umieszczać ani w Rejestrowanym ani w Podręcznym Bagażu Pasażera):
a) broń palna, amunicja i materiały wybuchowe, w tym broń myśliwska i sportowa, zdefiniowana w przepisach obowiązujących w Krajach Przewozu wymienionych w Planie Podróży;
b) jakiekolwiek przedmioty lub substancje, które wyglądają jak broń palna, amunicja lub materiały wybuchowe;
c) substancje łatwopalne (z wyjątkiem napojów alkoholowych, lakieru do włosów, perfum, wody kolońskiej);
d) materiały radioaktywne;
e) sprężony gaz (z wyjątkiem dwutlenku węgla napędzającego sztuczne kończyny, pojemnika z niepalnym gazem do nadmuchiwania kamizelki ratunkowej);
f) substancje toksyczne lub zakaźne;
g) materiały korozyjne (z wyjątkiem rtęci w termometrach i barometrach oraz baterii w wózkach inwalidzkich);
h) teczki i nesesery typu dyplomatki z wbudowanymi urządzeniami alarmowymi, bateriami litowymi lub materiałem pirotechnicznym;
i) przedmioty i materiały, które zagrażają bezpieczeństwu, mieniu, życiu, zdrowiu oraz integralności cielesnej osób obecnych na pokładzie;
j) jakiekolwiek materiały, których przewóz jest zabroniony na mocy przepisów obowiązujących w Krajach Przewozu;
k) jakiekolwiek przedmioty nie nadające się do przewozu z powodu wagi, rozmiarów lub jakichkolwiek innych właściwości;
l) szczątki ludzkie;
m) jakiekolwiek przedmioty wymienione w Instrukcjach Technicznych dot. Bezpiecznego Transportu Niebezpiecznych Towarów Drogą Powietrzną wydanych przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organization - ICAO) oraz Regulacjach dot. Niebezpiecznych Towarów wydanych przez Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (International Air Transport Association - IATA).
 
W przypadku, gdy Pasażer usiłuje zabrać ze sobą jakiekolwiek z wyżej wymienionych przedmiotów, Wizz Air może odmówić przewozu jego Bagażu.
 
14.3.2 Bagaż Rejestrowany Pasażera nie może zawierać następujących przedmiotów:
a) gotówka i papiery wartościowe;
b) biżuteria, metale szlachetne, kamienie szlachetne i półszlachetne;
c) komputery, aparaty fotograficzne, kamery wideo, telefony komórkowe oraz inne urządzenia elektroniczne lub urządzenia techniczne i ich akcesoria;
d) dokumenty urzędowe, handlowe lub prywatne;
e) dokumenty podróży lub inne dokumenty tożsamości;
f) klucze;
g) płyny;
h) leki;
i) przedmioty łatwo ulegające zepsuciu lub zniszczeniu.
j) dzieła sztuki / przedmioty sztuk pięknych.
 
W przypadku gdy Bagaż Rejestrowany Pasażera zawiera którekolwiek z przedmiotów wymienionych powyżej w pkt. 14.3.1 i 14.3.2, Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zaginięcie, zniszczenie, opóźnienie w przewozie lub uszkodzenie takich przedmiotów.
Niektóre porty lotnicze stosują dodatkowe ograniczenia w stosunku do dozwolonych przedmiotów. W takich przypadkach obowiązujące są przepisy danego portu lotniczego.
 
14.3.3 Bagaż Podręczny Pasażera nie może zawierać zabytkowej broni palnej, mieczy, noży, nożyczek, ostrz, sztućców, strzałek, strzykawek ani innych ostrych przedmiotów, a także jakichkolwiek przedmiotów, które wedle Wizz Air mogą być użyte jako broń.
 
14.3.4 W Bagażu Podręcznym Pasażerowie mogą przewozić jedynie przedmioty niewykluczone z przewozu oraz jedynie w takiej ilości oraz w opakowaniach, które określają obowiązujące przepisy prawa oraz odpowiednie przepisy bezpieczeństwa. Zob. Nowy regulamin bezpieczeństwa dotyczący bagażu podręcznego dla wszystkich pasażerów opuszczających lotniska w krajach Unii Europejskiej.




2010-09-02 14:12:58

Liczba odwiedzin portalu szkoły od września 2006r: 
web stats stat24.com